pondělí 17. března 2014

Sušenky bez cukru

Většinou peču podle receptů, ale všude mi přijde zbytečně moc cukru a v konečné fázi mi výtvor ani nechutná, jak je přeslazený. Mám recept na citronové sušenky a tak jsem zkusila vynechat cukr a nahradit ho fíkama.

Suroviny:

125g změklé máslo
125g třtinového cukru jsem nahradila fíkovým čatní a sušenýma fíkama - váhově to nesouhlasí,dělala jsem to od oka a podle chuti. Pokud nemáte fíkové čatní, dejte víc fíků nebo je možné dát jakékoli sladší sušené ovoce
200g hladké špaldové mouky - ne celozrnné! - kupuju v Globusu
50g špaldové celozrnné
2 žloutky
2PL citronové kůry
1PL citronové šťávy

Fíky jsem na chvíli namočila do citronové šťávy a poté rozmixovala i s fíkovým čatní. Přidala jsem změklé máslo a ochutnala, zda to bude dost sladké. Dále žloutky a chvíli mixovat. Nakonec přidáme zbylé suroviny a zpracujeme v těsto,které necháme zabalené  asi hodinu odpočinout v lednici.
Válečkem se mi pracovalo špatně, tak jsem si vždycky trochu těsta splácla dlaní a vykrajovala. Sušenky pečeme na pečícím papíře cca 15min při 170 stupních.


Našim dětem chutnají i přesto, že nejsou příliš sladké. Snažím se děti odvykat přeslazeným potravinám (i když nevím, zda se to dá ještě potravinou nazvat).

Přemýšlela jsem to máslo nahradit kokosovým mlékem, ale bojím se, že by se to v troubě úplně rozehřálo. No možná by šlo půl na půl. Když vyzkouším, určitě dám vědět :).

Žádné komentáře:

Okomentovat